بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد
سرخط خبرها

ستاره‌های خراسان در لیگ برتر فوتبال ایران

  • کد خبر: ۱۷۸۳۹۶
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
ستاره‌های خراسان در لیگ برتر فوتبال ایران
نگاهی به ۱۱ بازیکن خراسانی که امسال درقالب تیم‌های مختلف لیگ برتر به میدان می‌روند.

بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران از امروز آغاز می‌شود و شور و هیجان برای فوتبال‌دوستان دیگرشهر‌های ایران به اوج می‌رسد، اما در مشهد تنهادلخوشی عاشقان توپ و میدان، تک‌ستاره‌های بازمانده فوتبال این شهر در تیم‌های دیگر است؛ جایی که به شکلی معنادار یک تیم یازده‌نفره کامل از بازیکنان مشهدی در پست‌های مختلف در ۹ تیم لیگ‌برتری فوتبال ایران بازی می‌کنند؛ بازیکنانی که اگر کنار هم قرار می‌گرفتند و از استان خراسان‌رضوی به مسابقات اعزام می‌شدند، حالا فوتبال این شهر حسرت داشتن تیم در لیگ‌برتر را نداشت؛ بازیکنانی که بی‌تردید قرارگرفتنشان در کنار یکدیگر اگر نگوییم یک تیم مدعی، دست‌کم یک تیم چغر و بدبدن و ترسناک برای غول‌‎های فوتبال ایران می‌ساخت؛ همچون ابومسلم سال‌های نه‌چندان‌دور که همیشه برای حریفان گلوگیر بود و اعتبار فوتبال خراسان تلقی می‌شد.

آخرین سنگربان بازمانده از خراسان در اصفهان

فوتبال خراسان در سال‌های نه‌چندان دور همواره دروازه‌بان‌های خوبی را تحویل فوتبال کشور داده است؛ از مهدی واعظی، سنگربان مشهدی پرسپولیس قهرمان در دوره هشتم لیگ‌برتر بگیرید تا امثال حسین هوشیار و سیروس سنگچولی که سال‌ها پرچم خراسان را در پست دروازه‌بانی بالا نگه داشتند.

فوتبال خراسان در یک دهه گذشته هم دروازه‌بان‌هایی مانند محمد ناصری و سعید جلالی‌راد را داشت که هرکدام در مقاطعی کابوس مهاجمان زهردار لیگ‌برتر بودند. با این همه، امسال با قانون عجیب‌وغریب فدراسیون فوتبال مبنی بر اجبار استفاده از یک دروازه‌بان کمتر از ۲۵ سال در ترکیب تیم‌ها، هر دو این دروازه‌بان‌ها از لیگ بیرون ماندند و احتمالا مجبور شوند به‌زودی به لیگ‌یک کوچ کنند.

حالا فقط پارسا جعفری نامش به‌عنوان آخرین دروازه‌بان بازمانده از استان خراسان‌رضوی در لیگ‌برتر دیده می‌شود. او برای تیم ذوب‌آهن اصفهان بازی می‌کند. جعفری که البته دروازه‌بان ثابت این تیم نیست، در یکی‌دو سال گذشته ذخیره مطمئنی برای دروازه‌بان‌های سبز‌های اصفهانی بوده و امیدوار است امسال با عملکردش به دروازه‌بان ثابت بدل شود.

مدافعانی از جنس فولاد آهنین

چهار فوتبالیست مشهدی در لیگ‌برتر فصل آینده در پست مدافع به میدان می‌روند. علی نعمتی با بیشترین میزان زمان بازی در میان مشهدی‌های لیگ‌برتر فصل گذشته، آن هم در تیم قهرمان لیگ یعنی پرسپولیس، حالا یکی از چهره‌های مطمئن لیگ پیش رو به حساب می‌آید.

علاوه بر علی نعمتی که در پست دفاع چپ بازی خواهد کرد، امیرحسین صدقی، دفاع راست مشهدی، هم امسال در ترکیب پیکان به میدان خواهد رفت؛ بازیکنی که از لیگ دسته‌یک تا لیگ‌برتر مسیر پرفرازونشیبی را طی کرد و حالا امیدوار است این فصل عملکرد درخشان‌تری داشته باشد. دو مدافع‌وسط خراسانی لیگ‌برتر بیست‌وسوم هم سیاوش یزدانی و علی داوران هستند.

یزدانی پس از حاشیه‌های ناتمام یکی‌دو سال گذشته حالا باانگیزه‌تر از هر زمانی در تیم پرمهره سپاهان به‌دنبال قهرمانی لیگ‌برتر است. البته علی داوران، بازیکن جوان و آینده‌دار نساجی، در پست هافبک‌دفاعی بازی می‌کند، اما فصل قبل نشان داد توانایی بازی در پست دفاع آخر را هم دارد. داوران با سن‌وسال کمش قراردادی پنج‌ساله با نساجی دارد و در یکی‌دو فصل گذشته رفته‌رفته خودش را به ترکیب این تیم تحمیل کرده است.

هافبک‌های زهردار به‌دنبال بازگشت آبرومند

هافبک‌وینگر‌های مشهدی فصل پیش روی لیگ‌برتر برای بازگشت به روز‌های خوب، انگیزه‌های فراوانی دارند؛ سه بازیکنی که در ترکیب ۳-۳-۴ تیم رؤیایی خراسانی‌های لیگ‌برتر بیست‌وسوم می‌خواهند خودشان را اثبات کنند. احسان پهلوان که پس از جدایی از پرسپولیس چندان روز‌های پرفروغی را ندید، در نقل‌وانتقالات تا آستانه پیوستن به استقلال هم پیش رفت، اما دست‌آخر تصمیم گرفت به سپاهان برود؛ تیمی پرمهره که کار را برای او سخت می‌کند، اما می‌تواند از حیث فنی سطح او را دوباره به اوج برساند.

در سویی دیگر، سعید واسعی که چند فصل کابوس‌وار را سپری کرده، به نظر در فولاد علیرضا منصوریان به آرامش رسیده و قرار است سرانجام به روز‌های خوب دوران حضورش در پیکان برگردد. فرزاد زامهران هم امسال با نساجی تمدید کرد تا بعد از سه فصل حضورش در این باشگاه حالا به‌دنبال اثبات خود باشد؛ بازیکنی که سکو‌های وطنی قائمشهر او را به‌واسطه اثرگذاری‌اش در چند فصل گذشته دوست دارند و همین برگ برنده‌اش برای بازی در ترکیب اصلی تیم سیدمهدی رحمتی است.

چند مهاجم و یک چهارچوب

هدف همه مهاجمان لیگ‌برتر فوتبال فتح دروازه حریفان است؛ بازیکنانی که هرچه چهارچوب‌شناس‌تر باشند، بهترند. سبحان خاقانی، یونس شاکری و حسین مهربان سه مهاجم خراسانی فصل جدید لیگ‌برتر هستند که به‌ترتیب در تیم‌های استقلال، هوادار و مس رفسنجان بازی می‌کنند.

خاقانی در روز‌های بحرانی اردوگاه آبی‌ها که مهاجم ندارند، امیدوار است تا به چشم جواد نکونام بیاید و پس از چند فصل نیمکت‌نشینی در استقلال به بازیکن ثابت آبی‌ها بدل شود. البته او همین حالا هم رقیبانی دارد، اما به بازی امیدوارتر است.

یونس شاکری با رفتن قلعه‌نویی و سرآسیایی از گل‌گهر و دامادشدنش ترجیح داد ادامه فوتبالش را در باشگاه هوادار باشد و زیر نظر محمود فکری کار کند. شاکری که سال‌های آخر بازی‌اش را پشت سر می‌گذارد، مهاجم اول هوادار خواهد بود.

حسین مهربان پس از دو فصل دوری از لیگ‌برتر و بعد از جدایی از پدیده و سرباز فجرسپاسی شدن، حالا به لیگ‌برتر برگشته و این فصل قرار است برای تیم مس رفسنجان بازی کند؛ مهاجم ریزنقشی که روزی آقای گل لیگ‌برتر فوتبال جوانان ایران شد و در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان هم بازی کرد، اما در کش‌وقوس حواشی فوتبال مشهد هیچ‌گاه نتوانست به حقش در فوتبال برسد. مهربان امسال می‌خواهد به دور از حاشیه‌ها فوتبال کند و خودش را در معرض دید کارشناسان قرار دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->